در بروزرسانی‌های اخیر، الگوریتم موتور جستجوی گوگل تغییرات زیادی را نسبت به گذشته کرده است و آن استفاده از بحث سئوی محلی یا لوکال سئو در روند بهینه‌سازی وبسایت می‌باشد. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) نقش حیاتی را در کسب و کار آنلاین شما ایفا می‌کند. موتورهای جستجو به طور منظم الگوریتم‌های جستجوی خود را بروزرسانی می‌کنند تا نتایج مرتبط تری را برای عبارت مورد جستجوی کاربران ارائه دهند. به طور مشابه، سئوی محلی تأثیر زیادی را بر دنیای دیجیتال گذاشته است. اگر شما در حال راه‌اندازی کسب و کار کوچک هستید، هر بازاریاب دیجیتال به شما پیشنهاد می‌کند سئوی محلی را برای کسب و کار خود انجام دهید تا در معرض دید حداکثر قرار بگیرید. هر شرکتی می‌تواند کسب و کار خود را رشد دهد و مشتریان بیشتری را با استفاده از استراتژی سئوی محلی جذب کند.


سئوی محلی چیست

 

در سئوی محلی گوگل برای نتیجه مورد جستجوی کاربر، موقعیت کاربر را با استفاده از IP او تشخیص داده و نتایج خود را بر این اساس ارائه می‌دهد. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیکترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه می‌دهد. این امر کمک می‌کند تا کسب و کارها محصولات و خدمات خود را به مشتریان محلی که در حال جستجو هستند، ارائه دهند. همانطور که گفته شد مکان جغرافیایی افراد با استفاده از IP قابل شناسایی است؛ اما مکان جغرافیایی کسب و کار یا همان وبسایت با رعایت چند نکته ساده و مشخص تعیین می‌شود. به طور کلی اقداماتی را که برای تعیین مکان جغرافیایی خود و آگاه کردن آن به خزنده‌ها و یا رباتهای گوگل انجام می‌دهیم، سئوی محلی گفته می‌شود. سئوی محلی از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ سایت شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل، دایرکتوری‌های کسب و کار مانند Google My Business listing رتبه‌بندی می‌شود. میلیونها مشتری از جستجوی محلی روزانه استفاده می‌کنند تا بهترین کسب و کارهای محلی را در منطقه خود بیابند. شما می‌توانید از طریق سئوی محلی شانس خود را برای یافتن مشتریان بالقوه افزایش دهید.

سئوی محلی وب24

 

در حال حاضر اضافه کردن مکان به جستجو لازم نیست، زیرا گوگل به طور خودکار نتایج را بر اساس لوکیشن شما نمایش می‌دهد. باید در نظر داشت که اخیرا گوگل توجه خاصی را به جستجوی محلی و نمایش بهترین و نزدیکترین نتایج را به کاربران خود دارد؛ بنابراین باید کسب و کارها بویژه کسب و کارهای مرتبط با مکان جغرافیایی مشخص توجه ویژه‌ای به سئوی محلی داشته باشند. برای شروع سئوی محلی باید سایت در گوگل مپ ثبت شود. در صورت ثبت نشدن اطلاعات مرتبط با کسب و کار در گوگل مپ، وبسایت نمی‌تواند در نتایج محلی گوگل رتبه داشته باشد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به   طراحی سایت   ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی  را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت  پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. 

چرا سئوی محلی مهم است؟

بیشتر از همیشه افراد به دنبال نتیجه‌های محلی‌ در موتور جستجو هستند. موتورهای جستجو جایگزین دفترچه تلفن‌ها و صفحات زرد شده اند. همچنین گوگل و دیگر نتایج جستجو توجه بیشتری را به جستجوی محلی دارند. اگر شما موردی را در گوگل جستجو کنید، نتایجی را ارائه می‌دهد که مربوط به یک مکان خاص بر اساس آدرس IP کاربر است. اگر شما یک شهر یا منطقه خاص را در جستجوی خود ذکر کنید، گوگل جستجوی خود را محدود کرده و مکان‌های خاصی را جستجو می‌کند. سئوی محلی می‌تواند کارهای زیادی برای کسب و کار شما انجام دهد و می‌تواند در رتبه‌بندی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال می‌توان نام رستوران‌های ایتالیایی را جستجو کرد و بنابراین فهرستی از نتایج در گوگل به نمایش در می‌آید. همراه این فهرست، صفحه‌ای از گوگل مپ نشان داده می‌شود که در آن نقطه‌های قرمز رنگی مشخص شده که مکان‌های پیشنهادی را روی نقشه به کاربر نشان می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند روی فهرستی از سایت‌های نشان داده شده کلیک کند و با خواندن نظرات، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کند.


مثال سوی محلی

 

بر اساس تحقیقاتی مشخص شده است که 82% از مشتریان محلی از موتورهای جستجو برای یافتن کسب و کارهای محلی استفاده می‌کنند. در گزارشی دیگر بیان شده که 64% از مشتریان محلی موتورهای جستجو را به عنوان منبع اصلی یافتن کسب و کارهای محلی استفاده می‌کنند و 46% از جستجوهای گوگل، محلی هستند. مشتریان محلی قصد دارند به صورت آنلاین کسب و کارهای محلی را بیابند. برای کسب و کارهای فعلی و نیز جدید مهم است که قابل مشاهده باشند. بنابراین اگر در نتایج جستجوی محلی ظاهر نشوید، در نتیجه یک پایگاه کاربری بسیار بزرگی را از دست داده‌اید. 

چگونه وبسایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنیم؟

خوشبختانه، چندین مرحله ساده برای آماده‌سازی وبسایت در جستجوی محلی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید سایت خود را در صفحه نتایج جستجو بالا ببرید. سئوی محلی با گوگل مپ آغاز می‌شود که باید آدرس شرکت خود را در آن ثبت کنید. اطلاعات تماس و مکان شما بروز باشد تا آنجا که شما بر روی Google maps و جستجوها ظاهر شوید. توصیه می‌شود آدرس و مشخصات کسب و کار خود را به همراه کد شهر و کد پستی در وبسایت درج کنید تا گوگل بهتر بتواند رابطه میان گوگل مپ و وبسایت را درک کند.
راهکار دیگر برای سئوی محلی استفاده از گوگل بیزینس است که امکان درج آدرس، نام و مشخصات شرکت را می‌دهد؛ درج آدرس در گوگل بیزینس یکی از معیارهایی می‌باشد که گوگل برای نتایج جستجوی محلی خود استفاده کرده و بنابراین تأثیر بسیار خوبی در سئوی محلی دارد (البته این ابزار به دلیل مسائل تحریم در ایران پشتیبانی نمی‌شود). 
داشتن سئوی محلی بسیار مهم است. داشتن مکان هدفمند در صفحات عنوان، تگ‌ها و در توضیحات متای صفحه لازم است؛ از آنجا که صفحاتی که عناوین آنها دارای کلمات کلیدی جغرافیایی می‌باشد، در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری دریافت می‌کنند، به عنوان مثال در هنگام جستجوی عبارت «طراحی سایت» در گوگل، اگر مرورگر موقعیت کاربر را در تهران شناسایی کند، صفحات دارای عناوین کلمه تهران مانند «طراحی سایت در تهران» شانس بیشتری را برای دریافت جایگاه مناسبتر دارند. همچنین جاگذاری نقشه مکان خود بر روی صفحه تماس خود نیز به رتبه‌بندی سئوی محلی کمک می‌کند. 
از جنبه سئوی محتوا، بر روی کلمات کلیدی محلی تمرکز کنید. به عنوان مثال، به جای تمرکز کردن تنها بر روی کلمه «رستوران»، بر روی «رستوران در تهران» تمرکز کنید. این امر هم رتبه‌بندی سئوی کلی و هم رتبه‌بندی سئوی محلی را ارتقا می‌دهد. بنابراین باید روی کلمات کلیدی که در آنها به محل جغرافیایی شما اشاره دارد، هدف‌گذاری کنید و این امر تأثیر قابل توجهی در سئوی محلی شما خواهد گذاشت.
جنبه‌ای از سئو لینک‌های خارجی است. این به معنای ایجاد پروفایل‌ها و لینک دادن به وبسایت خود در دایرکتوری‌ها و سایت‌های معتبر است. کسب لینک‌های مناسب و واقعی از سایت‌های مرتبط با حوزه کاری خود و با هدف گذاری بر روی عباراتی که به مکان جغرافیایی شما اشاره شده، تأثیر زیادی را در سئوی محلی خواهد داشت. این مرحله ساده‌ای است که بسیاری از افراد انجام نمی‌دهند. 

شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب  طراحی سایت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات  طراحی سایت تهران  را به شما عرضه می کند. همچنین  طراحی اپلیکیشن  موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل  را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی


ن : تام
ت : دوشنبه 23 تير 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]