بهینه سازی محتوا  یکی از تکنیک های مهم برای سئو داخلی به حساب می آید. بر اساس تجربیات من، بهینه سازی محتوا به همراه اصول درست بک لینک سازی بیش از ۸۰ درصد سئو یک سایت را تشکیل می دهند. به شما این اطمینان را می دهم که بدون بهینه سازی محتوای داخلی سایت شما هیچ موفقیتی در کسب رتبه های برتر گوگل نخواهید داشت.

چند سال پیش تمام سئو کاران بر روی کلمات کلیدی تمرکز ویژه داشتند و به همین دلیل تکرار بی مورد یک کلمه کلیدی در یک صفحه چنان ظاهر زننده و آزاردهنده ای به وبسایت ها داده بود که گوگل سریعا برای مقابله با چنین محتوایی در اینترنت الگوریتم های آنالیز خود را تغییر داد. امروز در یک محتوای خوب شما باید چگالی کلمات کلیدی را به صورت متعادل رعایت کنید، مطلب شما منسجم و سازماندهی شده باشد و با کاهش ایرادات نگارشی و استفاده از قواعد بصری فونت ها و عکس در درون متن یک محتوای کاربرپسند تولید کنید.

من در این مقاله اشتباهات رایج در موضوع تولید و بهینه سازی محتوا را برای شما توضیح می دهم. گاهی برای موفقیت کافی است که شما اشتباهات رایج را مرتکب نشوید و در این مورد خاص توصیه می کنم از اشتباهات زیر قطعا اجتناب کنید.

محتوا را برای کاربر نهایی بنویسید!

همانطور که گفتم الگوریتم های گوگل در یکی دو سال اخیر به شدت هوشمند شده اند و شما نمی توانید با تکنیک های رباتی تکرار کلمات کلیدی و روش های اسپم و کلاه سیاه به راحتی سابق به رتبه های برتر گوگل دست یابید. اگر در خصوص نحوه رفتار الگوریتم های گوگل کنجکاو شده اید باید به خود شرکت گوگل جاسوس بفرستید چرا که هیچ کس جز کارمندان طراح این الگوریتم ها از نحوه کارکرد ریاضیات به کار رفته در این الگوریتم ها با خبر نیستند. خب حتما می پرسید راهکار چیست؟

راه حل برای موفق شدن در نگاه الگوریتم های جدید گوگل مانند الگوریتم پاندا یا پنگوئن این است که تمرکز خود را بر روی تولید محتوای عالی و مفید برای کاربران نهایی بگذارید. بجای اصرار بیهوده بر دور زدن گوگل با تولید محتوای مفید خود به خود در صفحات برتر گوگل دیده می شوید هرچند که این کار زمان برخواهد بود اما بهتر از آن است که سایت شما به دلیل روش های اسپم توسط گوگل جریمه شود.

محتوای سایتتان را بیش از حد بهینه سازی نکنید!

افراط و تفریط در هر چیزی باعث آسیب و ضرر می گردد. حتما می دانید که بهینه سازی بیش از حد سایت شما کاری اصولی نیست و ممکن است سایت مورد جریمه گوگل قرار بگیرد. برای مثال به کار بردن زیاد کلمات کلیدی در محتوا و متاتگ ها.

بیایید برای لحظه ای خودمان را در جایگاه گوگل قرار دهیم. گوگل بارها تاکید کرده است که هر اقدامی که برای تاثیر بر نتایج گوگل انجام شود توسط الگوریتم های گوگل مورد جریمه واقع خواهد شد. خب، برای مثال وقتی شما میزان زیادی از متا تگ ها را استفاده کنید، یا کلمه کلیدی را بیش از اندازه در متن بگذارید یا یک متن را بارها تکرار کنید و مفاهیم بدون معنی استفاده کنید گوگل می تواند تشخیص دهد که شما قصد دور زدن آن را دارید. بنابراین تعادل را در بهینه سازی محتوا رعایت کنید.

همانطور که بیان کردیم، به کار بردن کلمات کلیدی زیاد نه تنها تاثیر ندارد، بلکه سایت شما مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت. حتما چگالی کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوا را در نظر بگیرید. بهترین درصد چگالی بین ۱ تا ۳ درصد می باشد. محتوا را به صورت تولیدی بنویسید و از انتشار مطالب تکراری به شدت اجتناب کنید.

لینک بیلدینگ را دست کم نگیرید!

لینک بیلدینگ یا شبکه لینک سازی داخلی با بک لینک سازی متفاوت است. در لینک بلیدینگ شما در درون سایت خود به ایجاد یک شبکه داخلی از لینک ها به سمت لندینگ پیج های اساسی سایت خود اقدام می کنید. به عبارتی دقیق تر لینک بیلدینگ عامل مهمی برای بک لینک گرفتن از سایت های دیگر است. وقتی شما یک محتوای ایده آل با اصول سئو نوشته باشید، با ارجاع درست و دقیق به مطالب گذشته سایت خود به گوگل میفهمانید که کدام یک از صفحات شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در عین حال به مخاطب نیز کمک می کنید که دسترسی آسان تری به مطالب مهم سایت شما داشته باشد.

اگر قصد استفاده از این تکنیک جهت بهینه سازی محتوای سایت خود دارد، باید به چند نکته توجه کنید:

از انکرتکست ها یا همان لینک های داخلی سایت برای لینک بیلدینگ بیش از حد استفاده نکنید. حداکثر تعداد برای یک مطلب طولانی ( مطلب بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ لغت) بین ۴ تا ۶ عدد می باشد. همچنین کلمه لینک شده باید با کلمه کلیدی مطلبی که به آن متصل است، یکی باشد.

لینک های اسپم معمولا به صورت رباتی گذاشته می شوند و بسیاری از لینک سازی های مخرب معمولا در قسمت کامنت های وبسایت شما قرار داده می شود. بهتر است، اجازه کامنت گذاری قبل از تایید نهایی را ندهید. سپس لینک ها را به صورت nofollow کنید تا امتیازی از سایت آن ها که ممکن است منفی باشد، برروی سایت شما اثر نگذارد.

دقت ویژه داشته باشید که مطالب مرتبط با هم را با انکرتکست ها به هم مرتبط کنید. همانطور که گفتیم بهینه سازی محتوا، باید برای کاربران نهایی انجام شود و در نتیجه سعی کنید به کاربران کمک کنید با کلیک بر روی انکر تکست های کاربردی به مطالب مفید بیشتری از سایت شما دسترسی داشته باشند.

کلمه کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید!

اگر سایت شما تازه تاسیس است بهتر است با کلمات کلیدی کم رقابت برای سئو سایتتان شروع کنید. به عبارتی بهتر است بجای تاکید بی مورد بر روی پر رقابت ترین کلمه کلیدی حوزه کسب و کار خود در ماههای اول از عبارت های بلند تر و کم رقابت تر شروع کنید. برای مثال اگر فروشنده کفش هستید بجای شروع و تمرکز بر روی عبارت فروش کفش بهتر است بر روی عبارت های فروش کفش مردانه یا حتی فروش کفش چرم مردانه و ….. محتوا نویسی را شروع کنید. با این کار راحت تر می توانید در مدت زمان کمتری میزانی از ترافیک سرچ را به سمت سایت خود جذب کنید.

یادتان باشد که  قبلا برای بهینه سازی محتوا و معیار رتبه بندی از کلمه کلیدی استفاده می گردید. ولی غیر از کلمه کلیدی در گوگل، از روش های دیگر می توان میزان موفقیت سایت را سنجید که شامل گوگل وب مستر، گوگل آنالیتیک السکا، ورنک و ابزارهای معتبر دیگر که هر کدام شاخص های خاص خود را برای میزان پیشرفت یک سایت، در نظر گرفته اند.

نکته پایانی

اگر تمایل دارید که طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کار خود انجام دهید پیشنهاد می کنم به شرکت های معتبر در این حوزه مراجعه کنید تا سایت شما از همان ابتدا بر اساس اصول سئو سایت کد نویسی شود. در این زمینه می توانید نمونه کارهای طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی شرکت پیام آوا را مشاهده کنید و با خیال راحت کد نویسی سایت خود را به این شرکت واگذار کنید.

 

  1. طراحی سایت فروشگاهی
  2. طراحی سایت فروشگاهی
  3. طراحی سایت فروشگاهی
  4. طراحی سایت فروشگاهی
  5. طراحی سایت فروشگاهی
  6. طراحی سایت فروشگاهی
  7. طراحی سایت فروشگاهی
  8. طراحی سایت فروشگاهی
  9. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی


ن : تام
ت : سه شنبه 17 تير 1399
   
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]